Chelsea Sambung Kontrak John Terry


Kapten John Terry sah menyambung kontraknya bersama Chelsea sehingga tamat kempen 2015/16. Kontrak semasa pemain veteran berusia 34 tahun itu akan tamat musim ini berdasarkan polisi kelab yang menawarkan perjanjian hanya satu tahun kepada pemain yang berusia 30 tahun ke atas.


Chelsea Sambung Kontrak John Terry, info sukan, bola sepak, John Terry, Chelsea

Terry mempamerkan aksi cemerlang membantu Chelsea mengukuhkan dengan kelebihan enam mata sekaligus menguasai kedudukan Liga Perdana Inggeris.

“John meneruskan prestasi yang baik sebab itu kontrak baharu itu disambung.

“Dia pemain pertahanan terbaik. Saya gembira dia menyempurnakan tugasnya dan layak dengan kontrak baharu ini, malah dan dia bakal beraksi 40 perlawanan tamat musim ini,” jelas pengurus pasukan Jose Mourinho.

Sebelum ini jurulatih Portugis itu memberi bayangan untuk terus menggunakan khidmat Terry untuk musim depan.

“Saya teruja menyambung satu musim lagi bersama Chelsea. Saya sangat berbangga dapat terus bermain dengan kelab ini dan terima kasih kepada semua penyokong kerana terus memberi sokongan kepada saya,” jelas Terry.

Terry mula menyertai Chelsea sebagai pelapis muda pada tahun 1995 dan mencatat 661 penampilan keseluruhan sekaligus menjadikan dia pemain London ketiga tertinggi beraksi di belakang Ron Harris (795) dan Peter Bonetti (729).

Walaupun bermain di bahagian pertahanan, Terry turut melakar rekod jaringan dengan 63 gol untuk Chelsea.


Sumber : mstar online

Filled Under: