Budak Merintih Sakit Akibat Digigit Cicak Tokek


Gambar seorang kanak-kanak lelaki yang kelihatan sedang menangis akibat bibirnya digigit seekor cicik tokek kini tersebar menjadi viral di laman sosial Indonesia.


Budak Merintih Sakit Akibat Digigit Cicak Tokek

Dalam kejadian tidak diketahui lokasi itu, mangsa yang berusia 10 tahun dikatakan digigit cicak tokek selepas cuba mencium haiwan reptilia itu.

Difahamkan, orang ramai sudah berusaha membantu kanak-kanak malang itu, namun cicak tokek berkenaan enggan melepaskan gigitannya.

Bagaimanapun, belum diketahui nasib budak lelaki itu kerana individu yang menyebarkan gambar tersebut tidak menyatakan sama ada budak lelaki itu berjaya melepaskan bibirnya daripada gigitan cicak tokek atau tidak.

Pun begitu, gambar tersebut menjadi perbualan hangat warga netizen Indonesia yang memberi pelbagai cara untuk melepaskan gigitan haiwan berkenaan.

“Kasihan anak kecil ini digigit cicak tokek. Tunggu bunyi petir barulah cicak tokek ini lepaskan gigitannya,” kata seorang netizen dikenali sebagai Nur Sidik.

“Cuba beri cicak tokek air agar haiwan itu melepaskan gigitannya,” kata Moh Isnandar Rizky pula.

“Letakkan haiwan itu di tanah dan biarkan ia tenang. Dia pasti melepaskan gigitan. Cara kedua, letak tokek itu di atas dan picit perutnya perlahan-lahan sehingga ia membuka mulu,” kata seorang lagi netizen, Marlinda Thea. – MYNEWSHUB

Filled Under: