Gambar Ngeri Kes Pergaduhan Maut Kongsi Gelap Di Telok Panglima Garang


Memaklumkan kes pergaduhan dan pembunuhan yg melibatkan gengster india (Geng 24, 08 dan 36 yg bergerak dikwsn Klg Selatan, Klg Utara dan Sbk Brnm).


Gambar Ngeri Kes Pergaduhan Maut Kongsi Gelap,  Di Telok Panglima Garang, info, terkini,berita,

 KEJADIAN PERTAMA:

Telok Panglima Garang 654/15.
Pada 10/02/15 jam lebih kurang 0310hrs, Bilik Gerakan IPD Kuala Langat telah menerima maklumat dari Sel 1008 MPV 4 bahawa 1 lelaki India tempatan dan 1 lelaki Sri Lanka telah kena tetak di hadapan kedai No 23, Jalan Pandan 2 Telok Panglima Garang. Mangsa satu lelaki India tempatan telah disahkan meninggal dunia di Sentosa Medical Center manakala satu lelaki warga Sri Lanka berada di Hospital Banting utk menerima rawatan.
Butir Simati.
Nama: Gunasekaran A/l Mari (Asli Guna)
KPT: 800703-10-5753,
Umur: 35
(Geng 24).
Semakan rekod jenayah dapati simati mempunyai 6 rekod lampau.
Tangkapan telah dibuat keatas 8 orang saspek dari Geng 08 yang berada di tempat kejadian manakala 2 saspek utama masih bebas iaitu :
1. Shanmugam A/l Mohan (Sanboy),
KPT: 850802-10-5843
Umur: 30
(Geng 36).
2. Raju, warganegara Sri Langka.

KEJADIAN KEDUA:

Telok Panglima Garang rpt 761/15
Pada 14/02/15 jam lebih kurang 2300hrs, anggota yang bertugas di pejabat pertanyaan Balai Polis Telok Panglima Garang telah menerima panggilan telefon terdapat 1 lelaki India telah ditembak ketika berada didalam kereta Proton Wira nombor pendaftaran WFR 6862 di Jalan Utama 4, Taman Jaya Utama, Telok Panglima Garang.
Butir simati ialah:
Nama: Janaky Raman A/l Murugan (Karipap Kecik)
KPT: 891202-10-5583
Umur: 26
Geng 08 (bekas Geng 36).
Semakan rekod jenayah lampau simati ada (5) rekod.
Tangkapan telah dibuat keatas 3 saspek dari Geng 08 yang berada bersama dengan simati.
 
ULASAN

1.) Berkait dengan kejadian pertama, Asli Guna (simati) telah dibunuh oleh Sanboy (Geng 36) dan juga Raju (warganegara Sri Lanka). Kejadian ini berkait rapat dengan penjualan dadah dimana Asli Guna meminta Sanboy supaya menjual dadah miliknya tetapi Sanboy enggan kerana telah jual dadah milik orang lain (Hasil soalsiasat ke atas tangkapan).
2.) Asli Guna merupakan Striker Geng 24 Kg. Jawa Klang yg mana Geng 24 Kg. Jawa diketuai oleh Apache Guna. Apache Guna masih berada dipenjara Sg. Buloh menunggu perbicaraan kes bunuh di Shah Alam.
3.) Berkait dengan kejadian kedua, Karipap Kecik (simati) merupakan Geng 08 dan sebelum ini merupakan Geng 36, menjalankan kegiatan menjual dadah di Banting.
4.) Karipap Kecik (simati) merupakan kawan baik kepada tangkapan kejadian pertama dan merupakan salah seorang ahli Geng 08. Simati juga merupakan rakan baik kepada Sanboy yg merupakan saspek dalam kejadian pertama.
5.) Tangkapan bagi kejadian kedua juga terdiri dari ahli Geng 08.
6.) Kedua dua kejadian ini dipercayai saling kait mengait yang mana dipercayai Geng 24 membalas dendam terhadap Geng 08 dan Geng 36 di kawasan Banting yg telah menyebabkan kematian Asli Guna. Dengan kematian ini juga menyebabkan berlaku perselisihan, perebutan kawasan jualan dadah dan juga tempat tempat security yang dijaga oleh kumpulan ini.

TINDAKAN

Mesyuarat projek telah diadakan pada 13/02/2015 jam 2100hrs dipengerusikan oleh Ydh Dato KJSJ dan dihadiri oleh KPD Klang U, Klang S dan Banting serta pegawai JSJ yang terlibat. Dalam mesyuarat tersebut telah membincangkan beberapa tindakan yg perlu dibuat:-
1. Mengesan saspek yang masih bebas iaitu Sanboy dan Raja yang dipercayai kemungkinan telah di bawa lari oleh Geng 24.
2. Mengenal pasti semua ahli Geng 24 semasa perarakan pengkebumian Asli Guna dan mengambil tindakkan di bawah Akta Pertubuhan.
3. Mengarahkan KPD meningkatkan rondaan dan pemeriksaan oleh MPV, URB dan detektif terhadap kumpulan kumpulan india yang berkumpul.
4. Semua pegawai D7 daerah dan IPK untuk mengenal pasti ahli kumpulan Geng 24, 08 dan 36 di daerah Banting dan Klang.
5. Setelah mengenalpasti kumpulan tersebut akan mengadakan OPS CANTAS KHAS bersama STAGG, STING, STAFOC untuk menumpaskan kumpulan ini yang aktif di Banting, Klang U dan Klang S.
6. Pihak JSJ akan menyiapkan segera tindakan POCA terhadap tangkapan dan ahli kumpulan yang dikenal pasti.

Gambar Kes : 

Gambar Ngeri Kes Pergaduhan Maut Kongsi Gelap,  Di Telok Panglima Garang, info, terkini,berita,

Gambar Ngeri Kes Pergaduhan Maut Kongsi Gelap,  Di Telok Panglima Garang, info, terkini,berita,

Gambar Ngeri Kes Pergaduhan Maut Kongsi Gelap,  Di Telok Panglima Garang, info, terkini,berita,


Sumber : newsmurahan


Filled Under: