Lelaki Pertahan Wanita Muslim Dalam Tren UK Raih Perhatian


Seorang  lelaki di London telah menjadi sensasi menerusi Internet selepas bertindak berani mempertahankan seorang wanita Muslim di dalam sebuah tren di United Kingdom. 
 
Lelaki Pertahan Wanita Muslim Dalam Tren UK Raih Perhatian
 
Lelaki yang dikenali sebagai Ashley Powys, 22 tahun; menceritakan kisah viral itu melalui laman sosial Facebook miliknya dan telah mendapat perhatian ramai netizen di sana. Insiden terbabit berlaku ketika Ashley menaiki tren dari Oxford Circus menuju ke rumahnya di Stockwell.
(My original post was removed by Facebook, so I'm reposting it, as I believe it was removed in error.)Something just...
Posted by Ashley Powys on Tuesday, November 17, 2015
“Saya cuba menjadi penghalang kepada situasi berikut supaya lelaki itu tidak dapat apa-apakan wanita berkenaan. “Apabila tiba di destinasi yang saya tuju, saya bertanya kepadanya adakah dia mahu saya menemaninya sehingga dia turun dari tren itu? 


Lelaki Pertahan Wanita Muslim Dalam Tren UK Raih Perhatian

Air matanya mula mengalir kerana begitu terharu dengan sikap yang saya tunjukkan. “Bagi saya ia adalah sifat semula jadi seorang manusia, saya hanya nampak seseorang memerlukan bantuan saya,” tambahnya. Sifat yang ditunjukkan oleh Ashley itu sememangnya patut dipuji kerana dia sanggup menunggu dan menghantar wanita itu ke pangkuan seseorang yang lebih terjamin keselamatannya sebelum pulang ke rumah. 

 Lelaki budiman itu juga menyeru orang ramai untuk menangkis sifat Islamofobia serta anti-Islam susulan keganasan yang ditunjukkan oleh kumpulan militan IS yang menyerang Paris baru-baru ini. Dia juga menggesa seluruh masyarakat untuk bersatu dan bangkit menentang pengganas berbanding berbalah sesama sendiri. Kisah yang dikongsikan oleh Ashley itu telah mendapat perhatian pengguna laman itu dan statusnya itu setakat ini telah dikongsi lebih 8 ribu pengguna. –mynewshub

Filled Under: