Impian Sebenar Najwa Latif


Penyanyi popular remaja Najwa Latif kini sedang menuntut di sebuah universiti tempatan kerana itu lah kita jarang melihatnya aktif dalam bidang seni. Walaupun timbul gosip ‘Populariti Najwa Latif Makin Menurun?‘ ianya tidak mematahkan semangatnya untuk terus bergiat dalam bidang seni walaupun terpaksa memperlahankan kariernya sebagai penyanyi bagi menumpukan perhatain kepada pengajiannya.


Impian Sebenar Najwa Latif , info, terkini, hiburan, sensasi, Najwa Latiff

Tetapi ada perkara yang kita tidak tahu tentang gadis comel ini yang telah lama menyimpan hasrat dan cita-cita untuk bergelar seorang pensyarah. Kalau dilihat kepada keyakinan Najwa Latif, penulis yakin suatu hari nanti cita-citanya akan tercapai seperti mana Fazley Yaakob menjadi inspirasi kepada mereka yang lain untuk berjaya.


Impian Sebenar Najwa Latif , info, terkini, hiburan, sensasi, Najwa Latiff

    “Saya menyanyi sebagai hobi yang menjadi sumber pendapatan secara tak sengaja. Jika ditanya apakah cita-cita sebenar, saya memang mahu menjadi pendidik. Saya ada baki dua tahun lagi untuk menamatkan pengajian peringkat ijazah sarjana muda.

    “Jika ada rezeki, saya akan menyambung pengajian hingga peringkat sarjana untuk melayakkan saya menjadi pensyarah. Itulah matlamat hidup saya sejak dulu. Pada lima tahun akan datang saya merancang menjadikan kerjaya sebagai pensyarah sebagai kerja utama dan menyanyi secara sampingan,”



Kalau nak jadi pensyarah harus lah dari sekarang belajar rajin-rajin, buktikan kepada semua bergelar seorang penghibur mampu juga bergelar sebagai seorang pensyarah. Penulis doakan semoga impian dan cita-cita Najwa Latif akan tercapai. Oh ya! lagu terbarunya berjudul Suatu Hari Nanti yang dicipta oleh Aliff dari kumpulan Sleeq best sangat.

Sumber : gosipmalaysia

Filled Under: