Punca Thailand Benam Harimau Malaya 2-0


Dua gol pada babak kedua membantu Thailand mendapatkan modal selesa menewaskan Malaysia 2-0 dalam final pertama, Piala AFF Suzuki di Bangkok, malam ini.


hailand Benam Harimau Malaya 2-0, inf sukan, bola sepak, berita, sensasi, Piala AFF Suzuki 2014

Selepas buntu pada babak pertama, tuan rumah bangkit lebih garang untuk merakamkan kemenangan dengan gol daripada Charyl Chappuis pada minit ke-71 dan Kroekrit Thaweekarn pada minit ke-86 di Stadium Rajamangala yang penuh sesak dengan penonton.


hailand Benam Harimau Malaya 2-0, inf sukan, bola sepak, berita, sensasi, Piala AFF Suzuki 2014
Riak kecewa tergambar di wajah pemain Harimau Malaya usai perlawanan akhir pertama Piala AFF Suzuki menentang Thailand yang berakhir dengan kekalahan 2-0.



Kini, Harimau Malaya pimpinan Dollah Salleh harus mengilhamkan kemenangan dalam final kedua di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Sabtu ini.

THAILAND
Kawin Thammasatchanan (kapten), Narubodin Weerawatnodom, Suttinan Phukhom, Tanaboon Kesarat, Peerapat Notchaiya, Mongkol Thosakrai (Deeprom P), Charyl Chappuis, Sarach Yooyen (Lahso A), Kroekrit Thaweekarn, Chanathip Songkrasin, Adisak Kraisorn

MALAYSIA
Farizal Marlias, S Kunanlan, Shukor Adan (kapten), Fadhli Shas, Zubir Azmi, Azammuddin Akil, Safiq Rahim, Badhri Radzi (Baddrol Bakhtiar), Amri Yahyah (Safee Sali), Indra Putra Mahayuddin, Norshahrul Idlan Talaha.

PENGADIL: Kovalenko Valentin (Uzbekistan)

Artikel Terdahulu : Foto Peha Gebu Syana Sofya Jadi Viral

Sumber : berita harian

Filled Under: