Punca Aksi United-City Di China Batal


Pertembungan pra musim yang dinanti-nanti antara Manchester United dan Manchester City pada siri jelajah di China terpaksa dibatalkan berikutan cuaca buruk dan keadaan padang yang membahayakan pemain.

Punca Aksi United-City Di China Batal

Ia merupakan pertemuan pertama antara Jose Mourinho dan Pep Guardiola dalam tempoh tiga tahun selepas kedua-duanya masing-masing mengambil alih United dan City pada musim panas ini.

"Akibat cuaca buruk, penganjur kejohanan dan kelab terlibat memutuskan untuk membatalkan perlawanan Piala Juara Antarabangsa malam ini," tulis United di laman Twitter kelab itu.

Terdahulu Mourinho menegaskan kedua-dua pasukan itu tidak sepatutnya bertemu pada aksi persabahatan, sebaliknya perlu berentap di Old Trafford atau Etihad atau aksi final di Wembley.

"Saya rasa Beijing tidak bernasib baik kerana keadaan padang yang teruk. Keadaan pemain saya lebih penting berbanding keputusan jelajah pra musim. Saya hanya ada satu impian iaitu pemain pulang dalam keadaan selamat," katanya.

Kini, kedua-dua pasukan hanya mempunyai satu lagi perlawanan pra musim yang perlu diharungi.

City akan bertemu Borussia Dortmund pada aksi final Piala Juara Antarabangsa di Stadium Shanzhen pada Khamis manakala United pula terbang ke Gothenburg, Sweden untuk menentang Galatasaray pada Ahad.

Anak buah Guardiola akan berkunjung ke Sunderland pada aksi sepak mula Liga Perdana Inggeris, 13 Ogos depan.

United pula akan menentang Bournemouth pada keesokan harinya.-mstar

Filled Under: