Rentak Permainan Man United Boleh Buat Penyokong Menangis


Lagenda bola sepak Belanda sekitar 1974, Willem van Hanegem menyifatkan aksi yang dipamerkan pemain Manchester United dalam setiap perlawanan mampu membuatkan dia menangis.


Rentak Permainan Man United Boleh Buat Penyokong Menangis

Kritikan itu ditujukan Van Hanegem yang pernah membantu negaranya ke final Piala Dunia kepada rakan senegaranya, Louis van Gaal yang merupakan ketua jurulatih United.

Van Gaal dikatakan gagal menjadikan rentak permainan United lebih menarik dan kreatif sekaligus berjaya mendapatkan lebih banyak gol.

Malah, Van Hanegem mendakwa aksi pemain United semakin membosankan kerana tiada pemain bertaraf bintang dan benar-benar mampu mengubah kedudukan United untuk ke puncak liga.

Selain itu, taktikal yang digunakan Van Gaal turut mendapatkan kritikan daripada barisan bekas pemain United iaitu Roy Keane, Paul Scholes, Gary Neville, Rio Ferdinand, Owen Hargreaves dan Michael Owen.

Mereka masing-masing pelik dengan aksi pemain United yang enggan menyerang sebaliknya hanya mengawal permainan dan bertahan.

Taktikal membosankan itu turut memberi tekanan kepada penyokong yang akhirnya bersorak " serang, serang, serang" dalam beberapa perlawanan sebelum ini.-mstar

Filled Under: