Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla


Memang tepat lagi padu teguran seorang ustaz berikutan kecohnya gosip Tasha Shilla yang berani mendedahkan hampir sebahagia tubuhnya ketika menghadiri majlis perasmian sebuah majalah fesyen dari Perancis baru-baru ini.


Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla

Tasha dengan beraninya tampil sek$i pada majlis itu dan menjadi perhatian netizen selepas tindakannya memuat naik gambar di Instagram.

Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla

Menerusi Portal Mynewshub, seorang ustaz yang dikenali dengan nama Ustaz Tuan Asmawi Tuan Umar, Penasihat Media Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menasihatkan supaya para selebriti dan artis tanah air untuk mengikut ‘dress code’ yang telah ditetapkan dalam Islam.

Agak-agak, nasihat ustaz ni diterima mereka semua ni tak? Hmmmm… Suka hatilah nak dengar ke tidak, para Agamawan telah pun tampil menegur kerana hampir kebanyakan artis tanah air merupakan penganut agama Islam.

    “Dalam etika berpakaian dengan sepupu sepapat pun kita ada dress code yang perlu dipatuhi (dalam Islam), apatah lagi dia merupakan seorang public figure yang orang ramai boleh melihat imejnya.

    “Kalau dia berpakaian sedemikian, dia saling berkongsi dosa, orang yang lihat dia pun jadi berdosa melihatnya. Jangan cari populariti yang jatuhkan imej dan maruah diri. Kemuliaan sesuatu jiwa itu bergantung kepada macam mana kita membawa diri.”

Apa yang lagi penting, Ustaz Asmawi ini turut berkongsi cadangan demi kebaikan kita semua terutama anak seni yang sememangnya menjadi idola dan ikutan umum.

    “Cadangan saya, pihak jabatan agama buat kerjasama dengan persatuan-persatuan yang memayungi anak-anak seni ini seperti FDAM dan Seniman, beri peringatan kepada selebriti supaya menjaga imej dan totally menolak artis yang macam itu (imej terlampau seksi). Ini kerana masyarakat kita gemar meniru, jadikan artis sebagai role model mereka.

    “Kita jangan ikut Jennifer Lopez ke apa, tu memang dah budaya dia. Seharusnya kita harus lebih mengangkat budaya dan adat orang Timur, lebih-lebih lagi buat selebriti kerana mereka merupakan public figure.”

Terbaik ustaz! Tapi sangat malang jika ia hanyalah ibarat mencurahkan air ke daun keladi, sama-samalah kita mendoakan suatu hari nanti akan berlaku satu keajaiban dan penghijrahan dalam dunia industri hiburan kita. Kan cantik kalau Tasha Shilla tampil menutup aurat macam ni.-gosipmalaysia

Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla

Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla

Ustaz Tegur Fesyen Dedah Tasha Shilla

Filled Under: