"Saya Bukan Pengarah Soft Porn" - Osman Ali


Rentetan isu sekeping gambar sedutan babak filem Pilot Cafe yang melibatkan pelakon Remy Ishak dan Izara Aishah didakwa bersifat berahi, ada segelintir pihak menggelarkan pengarahnya, Osman Ali sebagai seorang pengarah yang menggunakan elemen 'soft-porn' di dalam filem arahannya untuk melariskan jualan tiket.


"Saya Bukan Pengarah Soft Porn" - Osman Ali, info, terkini, hiburan, sensasi, kontroversi, pilot cafe

Menjawab dakwaan itu, Osman yang pernah mengarahkan beberapa naskah filem hebat seperti Anak Halal, Ombak Rindu dan Jiwa Taiko menafikan perkara tersebut.

"Saya rasakan tidak betul dakwaan tesebut. Ramai pihak memberikan penilaian hanya berdasarkan sekeping gambar, sedangkan tiada babak sebegitu dalam filem tersebut. Perkara ini pun menjadi percakapan orang. Saya rasakan perkara ini tak patut menjadi isu," kata Osman memulakan perbualan.

Mengulas mengenai sambutan filem adaptasi novel karya Ahadiat Akashah itu, Osman bersyukur kerana dia menerima banyak reaksi positif penggemar filem tempatan yang gemar dengan karya terbarunya itu.

"Ramai yang sudah menonton filem Pilot Cafe memberikan ulasan positif. Ramai yang suka dengan hasil adaptasi tersebut. Saya sangat gembira dan berharap filem ini dapat sambutan yang menggalakkan," ujarnya lagi.

Filem Pilot Cafe lakonan Fahrin Ahmad, Izara Aishah, Neelofa, Remy Ishak dan ramai lagi ini mula ditayangkan di pawagam seluruh negara bermula 30 April lalu.

Sumber : murai

Filled Under: