Punca Sebenar Kejadian Cermin Tabung Haji Kangar Pecah


Semalam tersebar dilaman sosial Facebook, Twitter dan Aplikasi Whatapps tentang kejadian cermin sebuah premis milik Lembaga Tabung Haji yang dikatakan dipecahkan angkara perbuatan khianat.


info, terkini, berita, isu Tabung Haji, 1MDB, TRX

Kami telah cuba menghubungi pihak berkaitan tentang kejadian ini dan mereka menolak segala andaian yang dibuat tersebut.

Ini kerana kejadian tersebut adalah berlaku hanya kerana masalah teknikal biasa dimana dikatakan pintu tersebut telah rosak dibahagian engselnya menyebabkan pintu tersebut jatuh.

Ia berlaku petang semalam ketika premis tersebut sudah ditutup dan pintu dijaga oleh seorang polis bantuan bertugas. Pintu dijaga untuk membenarkan pelanggan-pelanggan terakhir Tabung Haji tersebut keluar kerana sudah tamat waktu operasi.

Semasa pintu kaca tersebut cuba ditutup, engsel pintu itu telah tertanggal dan jatuh menyebabkan ia pecah.

Kami cuba telah menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Kangar untuk pengesahan kejadian tersebut tetapi menurut seorang pegawai polis, mereka tidak dapat mengeluarkan sebarang kenyataan kerana pihak polis tidak menerima sebarang report dan sekaligus ia bukan merupakan perbuatan khianat.

info, terkini, berita, isu Tabung Haji, 1MDB, TRX

Selain itu, kami juga menjumpai satu pesanan Whatapps di laman sosial yang dikatakan perbualan antara pekerja Tabung Haji di situ dimana dia menceritakan kejadian tersebut seperti apa yang SK sendiri dapat.

Cerita mengenai Tabung Haji sejak dua tiga hari ini menjadi panas selepas tersebar surat rahsia pembelian tanah di pusat kewangan Tun Razak Exchange (TRX) seluas 0.66 hektar bernilai RM188.5 juta yang didakwa bertujuan untuk menyelamat syarikat pelaburan strategik kerajaan, 1MDB. - Siakapkeli

Filled Under: