Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat


Melalui laman mikro Twitter peribadinya, penyanyi yang kini menempa nama di China, Shila Amzah mencipta isu baru apabila dikatakan menyindir pelakon Ayda Jebat.


Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, kontroversi, Shila Amzah, Ayda Jebat


Semuanya gara-gara ungkapan ‘muah ciked’ yang sememangnya popular terutama dalam kalangan peminat tegar aktres Suami Sebelah Rumah itu.

Menyoroti Twitter Shila, pelantun lagu Masih Aku Cinta itu telah memuatnaik beberapa entri menyatakan dirinya ‘annoyed’ dengan terma tersebut.


Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, kontroversi, Shila Amzah, Ayda Jebat

Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, kontroversi, Shila Amzah, Ayda Jebat


Sentap kan? Nah, kalau ada yang masih lagi sangsi, bacalah sendiri tweet Shila ini…

Melalui komen-komennya bersama pengikut di laman tersebut, Shila turut menyatakan bahawa dia “geli” dengan penggunaan frasa tersebut oleh sesetengah pihak kini.
    "@epah_farrim: @Shilaamzah me too..geli..

Mungkin Shila hanya menyatakan pandangannya, namun isu ini menjadi besar apabila ada segelintir peminat Ayda Jebat ‘terasa’ yang ia ditujukan buat pelakon tersebut.

Al maklumlah, Ayda sering menggunakan kombinasi ‘muah ciked’ itu ketika berinteraksi bersama peminatnya…


Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, kontroversi, Shila Amzah, Ayda Jebat


Tak berdiam diri, Ayda yang pernah popular dengan drama Rindu Awak 200% bingkas menjawab isu tersebut. Nak tahu apa jawapan aktres itu?
 
Ayda berkata, “Saya tahu perkara ini menerusi peminat saya. Sejujurnya, saya rasa pelik. Saya sendiri tidak tahu tweet itu ditujukan kepada siapa sebenarnya. Saya merasakan perkara itu adalah benda kecil yang tak perlu diperbesarkan dan tidak patut menjadi isu pun.

“Tetapi, saya rasakan semua orang tahu yang saya menggunakan perkataan ‘#muahciked’ untuk berinteraksi dengan peminat saya. Itu boleh dikira sebagai perkataan saya sendiri untuk bermesra dengan peminat. Semua artis pun ada ayatnya tersendiri untuk berinteraksi dengan peminat.

“Kini saya lihat ramai orang menggunakan perkataan yang sama dan tidak ada pertikaian mengenai perkara itu. Saya pun tak kisah orang mahu gunakan perkataan itu kerana ianya tak menjadi satu isu bagi saya.

“Bila ada tweet mengatakan ‘#muahciked’ menjengkelkan, saya rasa pelik, lagi-lagi dari individu yang mempunyai ramai followers.”

Ayda menambah, dia tidak mempunyai masalah dengan Shila malah tidak mengenali penyanyi itu secara rapat kerana tidak pernah bersua muka.


Shila Amzah Didakwa Perli Ayda Jebat, info, terkini, hiburan, sensasi, gosip, kontroversi, Shila Amzah, Ayda Jebat

Ayda turut berkata, Shila bukanlah saingannya kerana telah menempa nama di peringkat antarabangsa menerusi kenyataan di bawah:

“Bila Shila tweet perkara tersebut, banyak peminat yang ‘C.C’ saya. Walaupun saya tidak tahu tweet itu ditujukan kepada siapa, saya rasa perkara itu tidak patut. Dia ada banyak pengikut di Twitter.

“Saya sendiri sebelum tweet apa-apa perkara, saya akan fikir masak-masak terlebih dahulu. Kalau perkara yang tak perlu dan tak patut, saya tak akan tweet.

“Saya sendiri tak ada masalah dengan dia, tidak mengenalinya secara peribadi dan tidak pernah berjumpa dengan dia. Saya sendiri rasakan dia bukan saingan saya.

“Dia merupakan artis yang sudah berjaya menempa nama di peringkat antarabangsa, saya pula hanyalah seorang pelakon yang mula mahu menapak dalam industri. Saya sangat hormati dia sebagai seorang artis senior.

“Saya enggan memanjangkan lagi perkara ini dan saya harap dengan penjelasan saya, isu ini terhenti.”

Rasanya, tindakan dan jawapan Ayda yang nyata tidak mahu memanjangkan isu ini layak dipuji kerana ia menunjukkan kematangan dirinya yang bukanlah tahap ‘budak sekolah’.

Biasalah, kadang-kadang isunya terlalu remeh untuk diperkatakan namun bila ‘die hard fans‘ campur tangan, cerita besar hama pun boleh jadi besar gajah, kan?


Sumber : mynewshub

Filled Under: