Video Promosi GST Kastam Teruk Dikritik Netizen


Sebuah video yang diterbitkan oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia mengenai pelaksanaan GST tersebar di media sosial dan mendapat kritikan teruk dari netizen.


Video Promosi GST Kastam Teruk Dikritik Netizen, info, terkini, sensasi, GST, Viral, Kastam

Mana tidaknya, dalam video berdurasi 3 minit yang tersebar itu jelas menunjukkan wajah beberapa pegawai Kastam yang menyanyi bersama-sama tidak begitu ceria, seolah-olah terpaksa berbuat demikian dan seperti ada sesuatu yang tersirat.

Video itu diterbitkan oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia bagi mempromosikan Cukai Barangan & Perkhidmatan (GST) yang akan berkuatkuasa Rabu depan.

video

Pegawai lelaki itu, yang berdiri dalam barisan paling belakang, bagaimanapun dilihat berjaya mengekalkan kedudukan dan mengikut rentak tarian.

Netizen juga mempersoalkan jumlah dana yang digunakan untuk penerbitan video berkenaan yang dilihat berkualiti rendah seperti iklan Cap Ayam.

Ekoran dari penyebaran video tersebut, ada segelintir netizen menyarankan jabatan berkenaan mengupah seorang pereka tari bagi memperkemaskan persembahan itu.

"Mereka perlukan seorang pereka tari denga lenggok tarian lebih baik. RTM sangat," kata Fazi Ghazali.

"Hancur lagu dan video GST Kastam ini. Lagu dan video pun tidak boleh urus dengan baik macam mana hendak urus cukai?," kata penulis muda terkenal, Pipiyapong di Twitter.

Sumber : thehypemedia

Filled Under: