Empat Maut Ditembak Di Kilang Ayam


Empat sekeluarga termasuk seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun maut ditembak ketika sedang tidur di dalam kawasan kilang memproses ayam di Batu Maung dekat sini Rabu.


Empat Maut Ditembak Di Kilang Ayam

Polis berkata mereka dimaklumkan mengenai insiden itu kira-kira pukul 2.55 pagi bahawa seorang lelaki berusia 32 tahun dipercayai berada di bawah pengaruh dadah meluru masuk ke dalam kawasan kilang ketika semua mangsa sedang tidur dan melepaskan tembakan ke arah mereka.

Mereka yang maut dikenal pasti sebagai Tan Hock Choon, 50, dan pasangannya Tan Saw Sim, 55, serta Chung Wah Tong berumur dalam lingkungan 27 ke 30 tahun dan anak perempuannya berumur dua tahun yang hanya dikenali sebagai Ah Bee.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Datuk Razaruddin Husain, berkata siasatan awal mendapat suspek mengamuk kerana gagal mendapatkan wang untuk membeli dadah.

"Kesemua mangsa ditembak menggunakan pistol semi automatik yang dipercayai diperoleh secara haram dan polis menemui beberapa kelongsong peluru di tempat kejadian," katanya.


Empat Maut Ditembak Di Kilang Ayam


Razaruddin berkata Toh dan Tan didapati tidak berkahwin secara sah tetapi telah lama tinggal bersama.

"Polis percaya keluarga si mati mempunyai sedikit masalah dengan suspek dan sering kali bergaduh," katanya.

Seorang pekerja kilang yang hanya ingin dikenali sebagai Chen berkata lelaki terbabit sering datang ke kilang itu meminta wang daripada Tan dan Chung yang mengusahakan kilang berkenaan.

Lim Chee Leong, 53, yang tinggal berhampiran kilang itu berkata beliau tersedar awal pagi Rabu apabila terdengar bunyi tembakan dan pada mulanya menyangkanya kejadian rompakan.

"Saya hanya tahu ia kes pembunuhan apabila polis dan orang ramai mula berkumpul di kawasan itu," katanya.

Keempat-empat mayat dihantar ke Hospital Pulau Pinang untuk bedah siasat.

Suspek kemudiannya melarikan diri menggunakan sebuah Toyota Hilux yang juga milik pemilik kilang itu dengan nombor pendaftaran PLJ 7392.

Sehubungan itu, polis kini memburu seorang lelaki berusia dalam lingkungan 30-an yang melarikan diri itu membantu siasatan kes.-mstar

Filled Under: