Doktor Kacak Bakal Suami Penyanyi Lufya


Penyanyi Lufya atau nama sebenarnya, Lufyah Sheikh Omar dilapor bakal mendirikan rumah tangga dengan seorang doktor kacak, Dr. Che Muhammad Hafiz Che Baharum.


Doktor Kacak Bakal Suami Penyanyi Lufya

Hal ini disahkan sendiri oleh tunang Lufya, Dr. Che Muhammad Hafiz memetik kenyataan yang disiarkan portal Media Hiburan.

“Kami telah berkenalan hampir setahun dan pada awal bulan sebelum puasa kami sudah pun mengikat tali pertunangan dengan dihadiri oleh kedua belah pihak keluarga kami sahaja. Majlis sederhana itu diadakan di kediaman Lufya di Damansara.

“Walau bagaimanapun untuk resepsi persandingan yang bakal diadakan pada hujung tahun ini kami akan menjemput pihak media juga. Pun begitu, tempat dan lokasi resepsi masih lagi dalam perancangan, sampai masanya akan kami umumkan,” ujar tunang penyanyi tersebut.

Lufya merupakan selebriti kelahiran program Akademi Fantasia musim keenam.

Ketika ditanya mengenai ciri-ciri Lufya yang berjaya menambat hatinya Che Muhammad Hafiz berkata, “Lufya merupakan seorang yang jujur dan pegang amanah, bertolak ansur serta ikhlas dalam membuat sesuatu keputusan. Paling menambat hati saya, Lufya seorang yang sangat dekat dengan aktiviti dan pengajian agama Islam. Ada masanya ketika saya hubungi Lufya, dia sedang mengikuti kelas agama.

“Soal kerjaya saya pun Lufya sudah faham. Walaupun sesibuk mana saya akan curi masa untuk menghubunginya,” katanya lagi.

Semoga segala perancangan yang telah diatur Lufya dan tunang berjalan dengan lancar.

Tahniah Lufya, selamat melangkah ke alam perkahwinan! – MYNEWSHUB.

Filled Under: