Intan Ladyana Menyepi kerana Gagal Beri Komitmen


Pengarah Urusan Mangkin Prestij iaitu Jane Lim mendedahkan pelakon Intan Ladyana kurang memberi komitmen terhadap kerjaya lakonannya dalam tempoh setahun ini kerana masalah kesihatan.


Intan Ladyana Menyepi kerana Gagal Beri Komitmen

Jane yang juga isteri kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Metrowealth International Group (MIG), David Teo memberitahu terpaksa menolak beberapa tawaran lakonan terhadap aktres tersebut yang dikatakan memerlukan masa untuk berehat.

"Dia (Intan Ladyana) kurang memberi komitmen dan tiada penggambaran drama atau filem sepanjang setahun ini kerana masalah kesihatan, dia sering sakit dan perlu rehat.

"Pihak kami terpaksa tolak beberapa tawaran untuk dia kerana dia sendiri tidak mahu, filem yang keluar tahun ini adalah penggambaran yang dilakukan pada tahun lalu," ujarnya kepada mStar Online.

Jane ditanya tentang perkembangan kerjaya pelakon Intan Ladyana yang agak suram tahun ini.

Intan adalah artis bawah pengurusan MIG.

Pelakon tersebut juga tidak muncul dengan alasan masalah kesihatan pada majlis tayangan media filem baharu terbitan anak syarikat MIG itu berjudul Banglo Berkunci di E@Curve, pada malam Selasa lalu.

Bagaimanapun, Jane berkata, pihaknya tidak pernah menghalang apa juga keputusan aktres tersebut dan menganggap ia adalah masa untuk wanita itu berehat.

"Tidak mengapa, itu keputusan dia untuk perlahankan kerjaya dan ambil setahun ini untuk berehat dan bercuti. Lagi pula kami faham selama ini dia sudah kerja keras," ujarnya.


"Saya Ada Komitmen Lain" - Intan Ladyana

Sementara itu, Intan yang dihubungi mStar Online berhubung kesihatannya berkata, punca utama dia tidak dapat memberi fokus dalam lakonan berikutan mempunyai komitmen lain.

Dia juga sibuk dengan projek kolaborasi dengan seorang pereka fesyen bagi mengeluarkan satu label pakaian.

Selain itu, Intan berkata, dia juga menolak beberapa drama dan filem berikutan memilih watak yang bersesuaian dengan dirinya.

"Saya perlahankan kerjaya seni tahun ini kerana sibuk melakukan kolaborasi dengan seorang pereka fesyen dan Insya-Allah akan dilancarkan tidak lama lagi.

"Saya mengakui menolak beberapa drama dan filem kerana tidak ada watak yang sesuai dengan saya. Kalau boleh saya mahu watak yang belum pernah dilakonkan sebelum ini," ujarnya.

Mengenai kesihatannya Intan berkata, kadang-kala dia hanya mengalami demam-demam biasa sahaja iaitu penyakit yang sering dialami oleh orang lain.-mstar

Filled Under: