Hamilton "Balas Dendam" Di Litar Abu Dhabi


Juara dunia tiga kali, Lewis Hamilton membalas kritikan terhadap kehidupan sosialnya dengan menandingi rakan sepasukan Mercedes, Nico Rosberg pada sesi latihan bebas untuk perlumbaan terakhir musim ini di Grand Prix Abu Dhabi pada Ahad ini.


Hamilton "Balas Dendam" Di Litar Abu Dhabi

Sebelum ini, bekas majikan pelumba berusia 30 tahun itu ketika bersama McLaren, Ron Dennis dikritik kerana dikatakan melakukan ‘perkara yang tidak dibenarkan di bawah rejimnya'.

Pada sesi itu, Hamilton mencatat masa pusingan terbaik iaitu satu minit 43.754 saat mengatasi Rosberg 1:43.895 ketika pelumba Jerman itu bertekad memburu petak pertama kali keenam berturut-turut bagi mengatasi pesaingnya untuk melengkapkan hatrik kemenangan.

Pelumba Finland Kimi Raikkonen ketiga untuk Ferrari apabila mendahului pelumba Russia Daniil Kvayt dari Red Bull, diikuti juara empat kali dari Jerman yang memandu Ferrari serta rakan senegara Nico Hulkenberg dari Force India.

Hamilton mencatat masa terpantas walaupun merungut sepanjang sesi itu mengenai prestasi kereta Mercedes terutama mengenai posisi tempat duduk.

Pada akhir sesi perlumbaan dia berkata: “Keadaan kereta ini tidak begitu baik.”-mstar

Filled Under: