Video Rakaman CCTV Pemandu Saga FLX Rempuh Ustaz


Video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) kemalangan yang melibatkan seorang pemandu dan seorang penunggang motosikal yang membonceng anaknya di Segamat, Johor tersebar dan menjadi viral di Facebook.


Video Rakaman CCTV Pemandu Saga FLX Rempuh Ustaz

Ekoran daripada kejadian tersebut, mangsa yang merupakan seorang guru agama di sebuah sekolah dilaporkan telah meninggal dunia di tempat kejadian manakala anaknya pula patah kaki.

Melalui video berkenaan, Allahyarham Ustaz Jamal dirempuh sebuah kereta jenis Proton Saga FLX yang hilang kawalan dan dikatakan kereta tersebut jelas melanggar lampu isyarat merah.

Memetik laporan saksi, dikatakan perempuh seakan-akan tidak merasakan bersalah walaupun telah menyebabkan mangsa meninggal dunia dan anak ustaz itu tiba-tiba menjadi yatim.

“Buat laju ikut suka hati, orang lain yang kena kemudian turun kereta buat macam tak bersalah. Al-Fatihah buat Ustaz Jamal yang meninggal di tempat kejadian dan anaknya patah kaki,” ujar Ali Isa

Kepada pemandu-pemandu di Malaysia, memandu secara berhemah, kesian kepada keluarga mangsa yang tak pasal-pasal beraya dengan penuh kesedihan pada tahun ini.

Bila anda pandu laju maknanya anda tahu anda akan membahayakan orang lain dan boleh menyebabkan pengguna jalan raya yang lain terbunuh… Fikir-fikirkan lah.-mynewshub




Filled Under: