Papagomo Cabar Saman Fitnah KPN dan PDRM


Seorang blogger dikenali sebagai Papagomo yang telah di tahan semula oleh polis kerana dikatakan menyiarkan maklumat palsu yang mencetuskan pergaduhan di luar Plaza Low Yat, Kuala Lumpur pada Ahad lalu .


Papagomo Cabar Saman Fitnah KPN dan PDRM

sebelum ditahan Wan Azri @ Papagomo dengan nama sebenar Wan Muhammad Azri Wan Deris menyatakan

“saya Muhammad Azri @ Papagomo akan mengadakan sidang media bagi menafikan fitnah KPN Khalid Abu Bakar terhadap saya.. Saya mempunyai bukti2 kukuh yg KPN telah menerima rasuah dr sbuah kongsi gelap bagi menafikan kejadian sbenar dan menjadikan budak Melayu itu sbgai mangsa.. dengan ini saya cabar saman fitnah dripada KPN & PDRM dalam masa 48 jam..
Polis pengecut kerana minta SKMM tutup akaun rasmi saya malah sekat internet rumah saya tapi hari ni saya dah kembali ‪#‎beware‬ -Papagomo

Pengendali page kedua papagomo mengesahkan Wan Azri @ Papagomo ditahan semula jam 5:30 petang semalam. admin berada di restoran NZ KLCC duduk berbincang bersama puluhan ayahanda serta wakil NGO sambungnya lagi.

Seperti sedia maklum Antara pos yang disiarkan blogger itu yang mendapat perhatian di media sosial ialah gambar mangsa berlumuran darah daripada kes berbeza, kemudiannya dikaitkan dengan insiden di Low Yat.

Selain dari pada itu Zaharin Mohd Yasin salah seorang saksi beberapa peristiwa bersejarah termasuk peristiwa  saksi mata dalam rusuhan. 1969-Peristiwa 13Mei.mnegeluarkan kenyataan.


Papagomo Cabar Saman Fitnah KPN dan PDRM

Ketua Polis Negara & PDRM kalau betul nak banteras jenayah, sindiket dll, depan mata je di Bukit Bintang tu. Kalau jalan siang-siang hari pun berlambak pelacur tepi jalan duk panggil, “massage, massage..happy ending.”

Kalau masuk cyber cafe, dalam dia semua orang Nepal jadi samseng. Aku hairan sebab apa cybercafe ada VIP room. Ingatkan ada amoy ke, rupa-rupanya dalam tu semua isi mesin judi online.

Padahal IPK Kuala Lumpur berpuluh tingkat, 300 meter je dari sana.

KPDNKK kalau betul nak raid, di sanalah pusat gadget tiruan. Di Petaling Street pulak toksah cakap lah, dah berpuluh tahun mereka berniaga. Alasan basi, tak cukup pegawai. Bila nak serbu kedai Melayu cukup pula pegawai.

Aku tak pasti berapa duit perlindungan untuk ni semua.

Tapi aku tak hairan sangat lah. Pernah menjadi gempar Di Jakarta, ada diskotik Stadium. 4 tingkat isi dia beratus-ratus pelacur dan setiap malam beribu-ribu pil MDMA @ ecstacy @ inex dijual. Bila ada satu pegawai polis overdosis mati kat dalam, kecoh satu negara. Barulah buka siasatan, kononnya mereka tak pernah tahu apa yang terjadi dalam bangunan 4 tingkat tu. Padahal setiap malam kereta peronda polis singgah dan menerima ‘sesuatu’ dari pengawal di sana Nasib baik lah ada Gubernur cina, Basuki Cahya Purnama yang berani tutup tempat tu.

Jujur atau tidak jujur ni bukan soal kaum sebenarnya. Tok lebai pun tak sedikit yang menipu. Peniaga Cina pula tak sedikit yang jujur.

Saya harap kawan saya IGP jangan kata saya buat berita tak tepat pula… Nanti buat kenyataan arah tangkap saya.. Jika nak tangkap, masa dulu2 waktu saya aktivis UMNO, pernah bagi tahu dengan Polis.. bagi saya seround dulu dengan bini. Lepas tu tangkap lah. sekarang biarlah lepas raya…

Sumber : ebrita

Filled Under: