Elza Irdalynna Pohon Jangan Benjy Dijatuh Hukum Dulu!


Anak perempuan kepada Allahyarhamah seniwati Azean Irdawaty, Elza Irdalynna memohon semua pihak tidak cepat menjatuhkan hukum ke atas abangnya, Khaireyll Benjamin Ibrahim atau Benjy sekalipun beliau telah sekali lagi ditangkap oleh pihak polis baru-baru ini berikutan penemuan dadah di dalam beng tangan miliknya bersama sepucuk pistol angin.


Elza Irdalynna Pohon Jangan Benjy Dijatuh Hukum Dulu!, info, terkini, berita, sensasi, hiburan, kes dadah artis, benjy

"Saya harap semua orang akan dapat menghormati tentang perkara ini dan tidak terus menjatuh hukum dia sebagai bersalah dalam hal ini. Kerana selagi dia masih lagi belum dibuktikan bersalah, dia tidak boleh dianggap sebagai pesalah," kata Elza ketika diwawancara Hlive sewaktu berakhirnya malam gala Ikal Mayang di panggung GSC, kompleks beli-belah Quill di Jalan SUltan Ismail.

Menurut Elza lagi, secara peribadi dia tidak pernah memandang negatif terhadap abangnya itu.

"Saya tak rasa dia seorang yang negatif. Kalau kita tengok kes-kes sebelum ini, kes yang kedua, di didapati tidak bersalah. Tapi, pihak media yang sering mewatakkan dia sebagai negatif.

"Walaupun apa pun, dia tetap abang saya dan kami tetap akan bersama dia. Kami tetap sayangkan dia. Sebagai keluarga, kami kami akan sentiasa bersama.

"Buat masa ini, saya masih belum dapat berhubung dengannya dia lagi. Tapi, kami sedang berusaha menerus peguam keluarga kami," katanya lagi.

Elza Irdalynna adalah antara sebahagian daripada pengarah wanita yang terlibat dalam projek Ikal Mayang 2015. Dalam projek Ikal Mayang 2015, Elza muncul dengan filem pendeknya yang berjudul Aurat.

Aurat menceritakan tentang kehidupan seorang murid perempuan sewaktu kecil yang diejek rakan-rakan sekelas lelakinya kerana tidak memakai tudung.

Sumber : murai

Filled Under: