Bila ‘First Lady Of Penang’ Pakai Beg Gucci Ribuan Ringgit


Dalam kalangan penyokong malah pemimpin Pakatan Rakyat (PR), ramai memuji sikap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guang Eng yang dikatakan seorang yang berjimat cermat.


Bila ‘First Lady Of Penang’ Pakai Beg Gucci Ribuan Ringgit, info, terkini, berita, sensasi,

Malah satu ketika dahulu, portal dan akhbar yang menjadi lidah rasmi PR banyak mencanang tentang sifat pemimpin itu yang dikatakan banyak membantu pembangunan pulau mutiara selepas ia diambil alih daripada Barisan Nasional (BN).

Sampai satu tahap, Guan Eng pernah digelar ‘zuhud’ malah ada yang menyamakannya dengan pemimpin ulung Islam, Khalifah Umar Abdul Aziz! Nah, sampai tahap begitu sekali puak-puak berkaitan mengagung-agungkan figura tersebut.

Bila ‘First Lady Of Penang’ Pakai Beg Gucci Ribuan Ringgit, info, terkini, berita, sensasi,

Namun beberapa hari lalu, portal berita dan media sosial mula mempersoalkan tentang satu isu sensasi melibatkan isteri Guan Eng, Betty Chew Gek Cheng.
Mana taknya, suami molek ‘dimahkotakan’ sampai ke gelaran zuhud kerana mengamalkan sikap tidak mementingkan kebendaan dan bersederhana, tetapi isterinya pula dilihat bergaya dengan barangan berjenama mahal. Kontra, kan?

Dalam satu foto yang tersebar, Betty dilihat membimbit satu beg tangan berjenama Gucci dari koleksi Gucci Bamboo.


Bila ‘First Lady Of Penang’ Pakai Beg Gucci Ribuan Ringgit, info, terkini, berita, sensasi,

Menurut laman web jenama tersebut, harga sebuah beg itu yang tidaklah sebesar mana mencecah €2,100 atau kira-kira RM 11,000.

Gara-gara gambar ini, terdengar desas desus Guan Eng telah memberi amaran kepada pihak tertentu kerana dianggap bukan menjatuhkan reputasi isterinya tetapi dirinya sendiri.

Amboi baru kena ‘jentik’ sikit, dah melenting!

Fikir-fikir balik, beg-beg berjenama demikian memanglah biasa digayakan oleh para isteri VIP dan golongan kenamaan, cuma ia dilihat kurang kena bila dilakukan isteri kepada ahli politik yang selama ini dijadikan contoh teladan manusia bersederhana seperti Guan Eng bukan?

Sumber : mynewshub.cc

Filled Under: